3081151308 |
Escola - Bosc |
2023-2024 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/7/2024 - 5/7/2024 (30 hores) de 8:30h a 14:30h |
|
ESC La Salut |
|
ptge. de les Escoles, 5-7 (Collbató)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/01/2024 - 30/06/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es pretén implementar el projecte de bosc a la línia pedagògica de centre.
|
| |
Objectius |
- Integrar el bosc com a recurs pedagògic, entenent-lo com un espai d’aprenentatge viu on els aprenents puguin explorar, experimentar i connectar amb la natura.
- Fomentar el pensament científic a partir de l’observació, la formulació de preguntes, la formulació d’hipòtesis, l’experimentació, l’anàlisi de dades, la interpretació de resultats i la comunicació d’aquests.
- Fomentar la consciència ecològica, desenvolupant en els aprenents una comprensió profunda dels ecosistemes forestals i la seva importància per a la sostenibilitat del planeta.
- Promoure els ODS a través de la incorporació d'aquests en les activitats de bosc, vinculant-los amb accions concretes i exemples pràctics que els aprenents puguin observar i realitzar.
- Ensenyar als aprenents com interactuar amb el bosc de manera respectuosa i sostenible, incloent habilitats com la identificació d’espècies, la gestió de residus i la conservació dels hàbitats.
|
| |
Continguts |
- Bases pedagògiques de l’escola de bosc: principis fonamentals de la pedagogia forestal, incloent la connexió amb la natura i el desenvolupament infantil en entorns naturals.
- Currículum estacional: comprendre els cicles de la natura i com integrar-los en un currículum que segueixi el ritme de les estacions, oferint aprenentatges rellevants per a cada moment de l’any.
- Ètica sostenible: crear una relació conscient i equilibrada amb el bosc, aprenent a utilitzar els seus recursos de manera responsable i fomentant una ètica de vida sostenible.
- Model educatiu del nord d’Europa: adaptar les pràctiques pedagògiques dels països nòrdics, que inclouen sortides regulars al bosc i la integració d’aquestes experiències amb els aprenentatges a l’aula.
|
| |
Formador/a |
Maria Castellana Montero
|
| |
Avaluació |
S'avaluaran els següents aspectes:
- Implementació del projecte.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|